Wednesday, January 27, 2010

Hari Yg suam2..



Pagi2 bgn jer tetiba tgk kat facebook ader org komen yg poster quranic week tu x lawo mcm aku dan biro2 ku buat kerja sambil lewa.. Betol kata kak wardah dalam cerita keldai dan seorg anak n seorg bapa.. kiter hanya boleh berusaha tapi kiter x dapat nak memuaskan hati sumer org.. tak per la yg penting aku da berusaha sedaya upaya ..

Minggu depan dah start program pertama aku.. tp rasa takot tetap bermaen dalam diri aku ,bermacm soalan bermain difikiran seperti pertama ader ker org nak datang talk yg aku buat nih.. sumer org buat ke kerja yg diamanahkan, Boleh ker aku hadapi hr yg sebok sgt nih... dah 2 minggu aku dalam keadaan demam kerana penat sgt kerja tp harap2 ia sumer dapat memberi aku manfaat..

Kalau aku terus Berfikir mungkin sampai biler pun x habis.. baek aku percaya aper yg akan mendatang dan bertawakal.. Betol kata Fok ,kiter dah berusaha tp kalau dowang x nak buka fikiran dowang aper kiter nak buat kan... hanya boleh bersabar.... So aku pun Harus bertawakal dan menyerahkan pada yg esa jer la....

Kenapa ader segolongan manusia yg seperti memksa aku, dalam menghadapi "dunia baru" nih.. kalau pun nak memaksa aku berubah.. biar lah dalam keadaan sikit demi sedikit.. aku ader care hidup yg diterap dr kecil.. biar la ia berubah sikit demi sikit.. x perlulah memaksa aku menjadi "kau".Jangan buatkan aku jd boring dah la,aku suker benda yg aku buat aku enjoy.. Islam ini kan mudah.. x perlu complicated kan nyer...

Walaupun aku tau blog aku nih xder pon saper nak bukak, tp aku puas menulis disini melepaskan keraguaan dihati.Biarlah sumer keraguan dan masalah aku hilang bersama tulisan2 ni.. Harap2 Sumer nyer berjalan Lancar.....
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

3 comments:

  1. salam. nice blog dausz! biar org x puji keja kita, yg penting Tuhan tahu kita ikhlas! kan?! \(^__^)/

    ReplyDelete
  2. betol bang harap begitu lah =) ter emo lak kat blog ni hehe...

    ReplyDelete
  3. saya suka dauzYgBezz yang dulu atau yang sudah masuk ke 'dunia baru'..

    semangat dia tetap sama.dia boleh buat kerja dgn baik dan seeking for the best!

    tahniah pada persiapan yang baik utk Quranic Week!

    -abg fadil-
    -pnjm jap laptop nickname abg azraai-

    ReplyDelete

Search This Blog