Sunday, March 14, 2010

Jam 3 Pagi...



Jam di Bilik Menunjukkan Pukol 3.13 pagi..
Cm BIaser la Ni la time2 nak tidow, sebelom tido teringat ke"emo"an aku minggu ni.. Minggu ni mcm2 berlaku. tu la ni la.. Biaser la liku2 kehidupan...

Hari ni Aku asyik tidow jer dr pagi td , tu yg x leh tidow malam nih haha... Sebab penat semalam prepare Mini sport futsal kot.. Petang td Raser cm malas nak turun Padang tp dah member2 ajak aku turun ler cm biaser... Biaser la Sekarang ni aku ni jadi "Host" dowang, aku ler dok mesej2 ajak dak2 ni maen...
Tp maser maen ader la 1 2 mulot yg dok komplen jer... Sound2 gitu jer.. Buat aku emo.. so Sebagai Manusia aku pun x lari dari perasaan marah cm org laen.. So aku pun emo r.. Nak sound Balik Malas So aku senyap kan diri jer... Buat x tau..

Kebetulan Teringat maser usrah minggu lepas aku kena bg tazkirah sikit pasal maksud "Marah" so aku teringat salah satu care hilangkan marah iaitu "Diam Atau Tidak berbicara" hehe Seperti Sabda Nabi s.aw

"Siapakah yang kalian anggap perkasa? kami menjawab :Orang yang tidak dapat dikalahkan oleh sesiapa. Nabi Bersabda : Bukan itu tetapi orang yang dapat mengawal diri ketika marah "

Tadi maser usrah abg Nik ajar Buku Apa ertinya Saya Menganut Islam dari Fathi Yakan yang agak menarik gak la kandungan nyer... pastu maser nak habis usrah sedang perot aku lapo sebab x sempat nak g makan sebab balik time magrib dari bermaen futsal.. Sustra bawak la pulak roti Hot dog dan nuget byk.. So seperti org ngantok disorong bantal r aku makan haha...

Nak tido2 ni tetiba datang lagi persoalan .. Naper Org2 Yg dakwah sekarang ni terlalu tertumpu kepada org yg kita nampak mereka baek2? Kemana hilang nyer kiter untuk membawa rakan2 kita yg kurang baekk (nakal) ... aku dapat perhatikan Ramai kawan2 aku yg leh dianggap nakal berpotensi menjadi baek tapi x der saper penah mengajak dowang untuk kejalan yg kebaikan,,, Contohnyer maser berprogram dalam pengalaman aku.. aku tgk sumer yg jadi komiti tu sumer dari org2 yg baek.. Kenapa tidak kita mengajak budak yg nakal ni dan bimbing dier ke jalan yg lebih baek ..? Smua menjadi persoalan Pada diri aku... Insyallah aku akan berusaha Mencari Jawapan nyer Kelak... Semoga Allah Permudahkan aku menemui jawapan nyer.. =)

Minggu depan ni Minggu terakhir kelas so byk giler kerja ngn kertas kerja seminar kena buat 4 karangan 1000 patah perkataan (Hampeh...=( ) report project ca, report mini project math lg ngn mid term second Micro P.. maybe aku akan menjdi sgt bz.. Aku Berharap Allah dapat memudahkan Perjalanan hidup Aku nih , Semoga aku dapat menggunakan maser dengan Baek... Amin =)
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments:

Post a Comment

Search This Blog