Friday, July 23, 2010

Hari Yg Disangka Cerah Menjadi Kelam....


Seperti biaser hati ini seperti hari2 yg laen biler nak g satu2 program mesti seronok...
melompat2 hati ini nak g... nk menulis satu lg pengalaman bru...
destinasi nye ke sekolah kebangsaan seremban 2 dan program yg dijalankan adalah program kem penghayatan Al-Quran disana...
Sudah Berbulan ia dirancang dan persediaan rapi disediakan...
Dan semua nye berjalan lancar dengan berkat dari Allah..

Jam 5.50 pagi 23 July...

Aku bgn dari tido dengan semangat untuk mengajar adik2 sekolah tu nanti...
Aku terus gi mandi , berwuduk dan menyarungkan baju melayu....
Aku bersesiap sedia untuk semayang.. untuk pengatahuan kowang minggu lepas kaki kiri aku ni terseliuh dan hmpir 2 hr x leh jalan... so lepas beberapa hr dah ok... So cm biaser aku cube untuk semayang seperti org2 laen sebab dah 1 minggu aku semayang duduk...
ape kan daya sedang aku test duduk di antara 2 sujud.. kaki kiri ni tetiba cm sakit ri tu.. dan aku cube bgn dan gagal, kire x leh jalan balik...

Bayangkan 20 minit sebelum bas bergerak ia terjadi.. punah raser hati ini Allah jer tau... tp ape nak buat dah xder rezeki so aku kena tabahkan hati terima ketentuan Allah...


Sesungguhnya orang-orang yang bersabarlah sahaja yang akan disempurnakan pahala mereka dengan tidak terkira.
(Surah Az-Zumar, Ayat: 10).
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 comments:

  1. sabar ye daus....ada hikmah disebalik semua yg berlaku

    ReplyDelete
  2. salam..xpe daus..sahabat2 kite dah dah wat keje dakwah ni ngn baik..hasil dari jasa awal ko kat kami..Allah je dpt balas kebaikan ko..jzkk -firdaus Ibrahim

    ReplyDelete

Search This Blog